miercuri, 10 iunie 2009

FERICITI PINA LA ADINCI BATRINETI


O discutie/dialog/monolog intre Carlos Aires (SP) si Eugen Radescu (RO) despre posibilitatea infrangerii.

Toata voma, chiar si ce revine in urma mancarurilor dulci, este mereu amara. Cine spune ca povestea nu poate fi spusa intr-un mod diferit? Cine spune ca Alba-ca-Zapada nu poate fi o baba batrana si urata intr-o coma vegetativa, asteptand sarutul care o va trezi din somnul etern? Cine spune ca cei sapte pitici erau toreadori? Cine spune ca Printul Fermecator nu-si poate petrece timpul preacurvind? Cum stim daca Narcis nu s-a saturat sa se admire pe sine si a murit de supradoza de heroina? Cine spune ca Pinochio nu avea o erectie de fiecare data cand mintea si facea sex cu o papusa Barbie primitiva? Cine spune ca Padurea Fermecata era un parc de promenada unde gay-ii si prostituatele faceau sex intre tufisuri? Cine spune ca sfarsitul este intodeauna fericit?

Cine mai poate fi astazi atent la masacrarea inocentei? Inocentii de ieri trimit astazi bombe - aceste daruri supreme ale neputintei, josniciei si incapabilului. Exista un Orient al inocentei precum exista un Occident al inocentilor. Traind in Romania - starea si paideuma inocentei in forma sa dezechilibrata, nefericita si tampa imi imaginam ca "strainul" cu a sa "strainatate" insemna ceva - altceva (cu al sau alter). Nimic mai fals. Suntem cu totii falsi, dezintegrati, abatuti, neinocenti. Neatenti. Civilizatia nu inseamna masina cu aburi, ci inseamna civilitatea - acea putinta de a avea relatii civice, civile, de a avea norme de drept. Cumva, aceste atribute sunt pierdute. Am uitat sa fim civici, am pierdut civilizatia - am devenit inocente aspiratoare de ignoranta, durere, patima, ura, show. Este mult mai usor acum sa omori o mie de oameni decat sa spui "buna ziua".

In ce scop (ne) perpetuam? In scopul placerii personale (hedonismul pre-crestin) sau in dorinta de a perpetua specia (post-crestinism)?

Carlos Aires s-a nascut in Spania, in 1974. Aires are un master in fotografie la The Ohio State University, Columbus, Ohio, USA si un doctorat in arte la Faculty of Fine Art Alonso Cano of Granada in Spania. A expus A expus la Manifesta; HISK, Antwerpen; Kunsthaus, Graz; Arteleku, San Sebastian; Prague Biennale; Museo de las Artes, Mexico; Lyon Biennale; ADN, Barcelona, etc. Traieste si lucreaza in Antwerpen (Belgia) si Málaga (Spania).
Eugen Radescu (n. 1978) este politolog (specializat in relativism moral si etica politica), manager cultural, curator si teoretician. A scris pentru diferite reviste si ziare. A fost curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema "Identity Factories". Este co-editorul revistei PAVILION si co-directorul Bucharest Biennale (impreuna cu Razvan Ion) si presedinte al board-ului organizational al PAVILION UNICREDIT si Bucharest Biennale. A tinut prelegeri la Academia de Arte -Timisoara, La Casa Encedida - Madrid, Calouste Gulbenkian - Lisabona, Apex Art - New York, etc. Recent, s-a intors dintr-o rezidenta la Apex - New York si a publicat cartea "How Innocent is That?" la Revolver Publishing, Berlin. In prezent lucreaza la o noua carte despre relativism moral. Locuieste si lucreaza in Bucuresti.

Image: Carlos Aires in the residency studio, Frans Masereel Centre, Kasterlee, Belgium. Courtesy of the artist.


PAVILION UNICREDIT este un centru pentru arta si cultura contemporana, un spatiu independent work-in-progress, spatiu de productie si cercetare a vizualului, a discursivului si a performativului. Este un spatiu al gandirii critice care promoveaza o întelegere implicata socio-politic a artei si a institutiilor culturale.

PAVILION UNICREDIT center for contemporary art & culture

Sos. Nicolae Titulescu 1 (Piata Victoriei)
Bucharest 011131 Romania
T: + 4 031 103 4131
E: pavilion@pavilionmagazine.org
www.pavilionunicredit.ro